Wyścigowe Golfy na torze Formuły 1

Już w najbliższy weekend na węgierskim torze Hungaroring pod Budapesztem rozegrana zostanie przedostatnia, szósta runda pucharu Volkswagen Castrol Cup, podczas której decydować się będą losy klasyfikacji generalnej. Na starcie stanie 22 kierowców z 8 krajów. Wielką gwiazdą podczas tej rundy będzie gościnnie startujący fabryczny kierowca Volkswagen Motorsport – Andreas Mikkelsen. Norweg na Węgry przyleci prosto z Australii, gdzie w miniony weekend startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, kończąc rajd na 6. pozycji.

Legendarny tor

Jedenasty i dwunasty wyścig w sezonie Volkswagen Castrol Cup rozegrane zostaną na węgierskim torze Hungaroring. To kolejny zagraniczny obiekt, na który zawitają pucharowe Golfy. Tor pod Budapesztem otwarty został 24. marca 1986 roku i od tego roku gości na swojej „nitce” wyścigi Grand Prix Formuły 1 oraz inne znane serie jak GP2 czy WTCC. Jedno okrążenie toru ma długość 4.381m. Najdłuższa prosta liczy aż 700 m. Tor posiada 16 zakrętów, a jego rekordzistą jest Rubens Barrichello (Brazylia), który w 2004 roku bolidem Ferrari F1 (model 2004) ustanowił czas 1:18:436 min.

vw_cc_red_bull_ring_qual_24_08_2013-48_resize

Kwalifikacje

Kwalifikacje do szóstej rundy Volkswagen Castrol Cup na Hungaroring odbędą się w piątek 20 września. Sesja kwalifikacyjna rozpocznie się o godzinie 16:00, potrwa trzydzieści minut. Jej wyniki ustalą kolejność, w jakiej na starcie do pierwszego sobotniego wyścigu (21 września) ustawią się zawodnicy. Wyścig rozpocznie się o godzinie 11:00. Drugi, popołudniowy wyścig rozpocznie się tego samego dnia o godzinie 15:30. Zawodnicy podczas obu wyścigów będą mieli do pokonania 12 okrążeń.

VIP przez duże V

Podczas wyścigów na torze Hungaroring wśród stałych uczestników cyklu do pucharowego Golfa, ze swojego Polo R WRC, prosto po zmaganiach w Rajdzie Australii przesiądzie się – fabryczny kierowca Volkswagena Andreas Mikkelsen.

Ten urodzony 22 czerwca 1989 roku Norweg swoją karierę rajdową rozpoczął w 2006 roku. Już na jej początku rzucony został na głęboką wodę i rozpoczął rywalizację w królewskiej klasie WRC. Przez kolejne sezony zaliczył starty w kilkunastu eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata za kierownicą Forda Focusa WRC. W 2011 roku Mikkelsen jadący w barwach Volkswagen Motorsport Skodą Fabia S2000 został najmłodszym Mistrzem Świata serii IRC. Od roku 2013 Mikkelsen notuje regularne starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC za kierownicą Volkswagena Polo R WRC, gdzie aktualnie znajduje się na 10. miejscu (debiut podczas 4. eliminacji – Rajdzie Portugalii).

Push – to – Pass

Podczas rundy na torze Hungaroring zawodnicy będą mogli zwiększyć moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM) 19 razy podczas jednego wyścigu. System ten urozmaicał walkę i miał wpływ na przebieg rywalizacji wielokrotnie podczas poprzednich rund. Za każdym razem zwiększy on moc auta na 10 sekund z tym, że kolejny „strzał” będzie można wykonać dopiero po 10 sekundach.

Pościg za liderem

Liderem cyklu po 5 rundach z dorobkiem 374 punktów jest Mateusz Lisowski. Po jego perfekcyjnym weekendzie podczas ostatniej rundy na torze Red Bull Ring, gdzie zajął odpowiednio 1. i 2. miejsca, umocnił się na czele klasyfikacji, w której wyprzedza o 59 punktów Szweda Rasmusa Marthena (315 pkt). Zawodnik kraju Trzech Koron walczący o pozycję lidera nie może jednak zapomnieć o obronie swojej pozycji, gdyż tuż za jego plecami z bardzo małą stratą punktową znajduje się dwóch Polaków – Jan Kisiel, mający 311 punktów oraz tracący do Kisiela tylko jeden punkt Jakub Litwin. Z walki o podium nie zrezygnują także zawodnicy, którzy po słabszym początku sezonu zdecydowanie odbudowali swoją formę – Maciej Steinhof oraz Robertas Kupcikas.

Wypowiedzi przed rundą na Węgrzech

Mateusz Lisowski, 1. miejsce w klasyfikacji generalnej

vw_cc_red_bull_ring_qual_24_08_2013-30_resize

„Konfiguracja toru Hungaroring bardzo mi odpowiada i dobrze ją znam. Szczególnie wymagający jest drugi sektor, tam zawodnik musi być niezwykle skoncentrowany, gdyż bardzo szybko następują po sobie sekwencje zakrętów i nie ma miejsca na błąd. Każdy wyjazd poza idealną linię spowoduje tam spore straty na wyjściu z całej sekcji. Najbardziej charakterystyczną cechą toru jest jego wąska nitka, która utrudnia walkę koło w koło, a sporo emocji dostarcza również bardzo szybki, ślepy szczyt. Pomimo pozycji lidera w klasyfikacji generalnej Volkswagen Castrol Cup nie kalkuluję jeszcze punktów i cel na ten weekend jest tylko jeden – wygrana. Jeśli okaże się, że wystarczy ona do zwycięstwa w cyklu to będę bardzo zadowolony. Jest jeszcze za wcześnie, by podchodzić do tego weekendu strategicznie, tym bardziej, że bardzo lubię Hungaroring i zazwyczaj jestem na nim szybki.”

Maciej Steinhof, 5. miejsce w klasyfikacji generalnej

vw_cc_red_bull_ring_race1_25_08_2013-09_resize

„Jestem dobrze nastawiony po ostatnim zwycięstwie na Red Bull Ringu. Z wyścigu na wyścig coraz pewniej się czuję w pucharowym Golfie i po 2 letniej przerwie w wyścigach. Tor Hungaroring jest fajnym i ciekawym torem, są szybkie i wolne zakręty wiec mamy wszystko. Parę lat temu ścigałem się na nim i bardzo go lubię. W ten weekend będę walczył o powtórzenie wyniku z ostatniego wyścigu.”

Maciej Dreszer, 14. miejsce w klasyfikacji generalnej

vwcc_brno_race_1_berger_dreszer_17_05_2013_027_resize

„Cieszy mnie fakt, że jedna z rund Volkswagen Castrol Cup odbywa się właśnie na tym torze. Na pewno jest to bardzo prestiżowy obiekt. Ja osobiście Hungaroring lubię ponieważ jest bardzo szybkim i technicznym torem, na którym trenowałem kilkakrotnie w tym sezonie i zawsze panowała tam znakomita pogoda. Mam nadzieję że tym razem też tak będzie. Miejsce w pierwszej 10-tce będzie dla mnie dobrym wynikiem, choć celuję w pierwszą piątkę. Co do sytuacji w klasyfikacji generalnej moim planem marzeń jako debiutanta byłaby pierwsza 10-tka, choć utrzymanie14-tej pozycji uznam za sukces w tak wygórowanej stawce zawodników.”

Małgorzata Rdest

vw_cc_red_bull_ring_qual_24_08_2013-20_resize

„Już nie mogę się doczekać najbliższego weekendu! Na pewno będzie bardzo emocjonujący! Nie często ma się okazję jeździć po torze na którym ścigają się zawodnicy startujący w serii F1. Cieszę się również z czwartkowych treningów, które pozwolą mi jeszcze lepiej poznać auto. Mam nadzieje ze zawody zakończę z jeszcze większym uśmiechem na twarzy niż miało to miejsce na Red Bull Ringu!”

Wirtualny Volkswagen Castrol Cup

Równolegle do wyścigów Volkswagen Castrol Cup, w sieci odbywają się zawody Wirtualnego Volkswagen Castrol Cup w grze Forza Motorsport na konsoli Xbox 360. Zawodnicy startujący w tym pucharze ukończyli już 9 rund, a przed nimi została już finałowa, 10 runda, która wyłoni Mistrza Wirtualnego Volkswagen Castrol Cup. Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wirtualnego pucharu dostępne są na stronie www.liveleague.pl