silnik: czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany silnik benzynowy z zapłonem iskrowym, wielopunktowy wtrysk paliwa, intercooler, cztery zawory na cylinder, wyposażony w system Push – to – Pass pozwalający na czasowe zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
pojemność skokowa: 1984 ccm
moc wyjściowa: 260 KM (310 KM z Push-to-Pass)
Push – to – Pass: kontrolowany elektronicznie, limitowany czas trwania i częstotliwości użycia, dodatkowa moc 50 KM
układ wydechowy: średnicy 75 mm
napęd: na przednie koła
skrzynia biegów: DSG, wbudowany dyferencjał o zwiększonym tarciu wewnętrznym, zmodyfikowane oprogramowanie, zmiana biegów manetkami przy kierownicy
zawieszenie przednie: kolumny McPherson, zmodyfikowane wahacze (uniballs)
zawieszenie tylne: wielowahaczowe (uniballs)
amortyzatory/sprężyny: amortyzatory Bilstein, regulacja dwudrożna, sprężyny/stabilizatory regulowane – Eibach
układ kierowniczy: przekładnia kierownicza ze wspomaganiem elektromechanicznym, zmodyfikowane drążki kierownicze i zwrotnice
układ hamulcowy: sportowy układ ABS
przedni: 6-tłokowe zaciski hamulcowe, tarcze wentylowane z pływającą tarczą mocującą (tzw. floating bell) o średnicy 362 mm – AP Racing
tylny: jednotłokowy, pływający zacisk hamulcowy, tarcza hamulcowa ɸ 272 mm
felgi: ATS DTC 8,5×18”
opony: Hankook 240/640 x18 (slick lub wet)
design-aero kit: poszerzone elementy nadwozia; błotniki, zderzaki, spoiler tylny
wnętrze: sportowa kierownica VW, fotel wyścigowy OMP, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, centralnie sterowany system gaśniczy OMP, klatka bezpieczeństwa (chromo-molibdenowa) Wiechers Sport – homologacja FIA, DMSB
telemetria: AIM- Memotec data logging system – pełna analiza i monitoring parametrów jazdy samochodu (odczyty czujników, GPS)
Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana przez Volkswagen Racing Polska we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport – działami koncernu zajmującymi się autami sportowymi. Samochód jest wyposażony w jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 260 KM. Smaku rywalizacji dodaje system Push-to-Pass, którego aktywacja na krótki czas zwiększa moc silnika o dodatkowe 50 KM.
Za bazę do konstrukcji pucharowego samochodu posłużył Volkswagen Golf GTI szóstej generacji ze specjalnej, jubileuszowej wersji – Edition 35 , wyposażony w sprawdzony silnik benzynowy 2.0 TSI. O ile jednak w przypadku samochodu „cywilnego” jednostka ta rozwija 235 KM, w wyścigowym modelu jej moc sięga nawet 310 KM.
Za zmianę biegów w pucharowych Golfach odpowiada dwusprzęgłowa skrzynia DSG o 6 przełożeniach. Co ciekawe, kierownica wraz z manetkami sterującymi skrzynią biegów są dokładnie takie same, jak w seryjnym modelu GTI.
Podniesienie mocy i modyfikacje w układzie napędowym pucharowego Golfa naturalnie pociągnęły za sobą zmiany również w układzie hamulcowym samochodu.