Liczby nie kłamią, czyli wszystko czego nie wiecie o sezonie 2013 Volkswagen Castrol Cup

Jaka była najmniejsza różnica czasowa między zawodnikami? Na którym torze wyścigowe Golfy GTI jechały najszybciej? Ile razy w ciągu wyścigu zmienia się biegi? Przygotowaliśmy dla Was odpowiedzi na te wszystkie pytania.

vw_cc_hungaroring_race_1_21_09_2013_059.JPG

Samochód – Volkswagen Golf GTI

Z 187 do 77 km/h na dystansie 131 m – tak wyglądało dohamowanie do pierwszego zakrętu na torze Red Bull Ring. Nawet na mokrym torze dzięki wyczynowym oponom na deszcz, które przygotowała firma Hankook opóźnienie działające na kierowcę przy hamowaniu osiągało wartość 1G.

Dla porównania – na suchym asfalcie Toru Poznań hamowanie do pierwszego zakrętu – słynnej „Babajagi” – zajmowało 110 m. Na tym dystansie kierowcy Golfów zwalniali z 192 do 125,5 km/h.

vwcc_poznan2_race1_22_06_2013_286

1,61 g przy 140 km/h – takie wartości przeciążeń bocznych odczuwali kierowcy w drugim zakręcie węgierskiego toru Hungaroring.

Hungaroring był najbardziej wymagającym torem dla skrzyni biegów DSG w wyścigowych Golfach. W ciągu 12 okrążeń wyścigu zawodnicy zmieniali biegi ponad 300 razy!

Zawodnicy

5 punktów/wyścig – taką średnią w pierwszych czterech wyścigach sezonu miał Robertas Kupcikas. Gdy Litwin wyczerpał juz limit pecha, to w pozostałych 10 wyścigach jego konto wzbogacało się średnio o 40 punktów w każdym biegu. To lepsza średnia niż w przypadku Mateusza Lisowskiego. Kierowca z Wieliczki w całym sezonie średnio zdobywał 36,4 pkt.

vwcc_poznan2_race1_22_06_2013_288

Trzy rundy i 7 miejsc w górę – taki awans w punktacji zanotował Paweł Krężelok. 16-latek ze Szczecina dołączył do rywalizacji dopiero na Red Bull Ringu, ale w sześciu wyścigach zgromadził łącznie 146 punktów. 24,3 punktu na wyścig to świetna średnia jak na debiutanta.

vw_cc_hungaroring_race_1_21_09_2013_041.JPG

5 kierowców zdobywało punkty we wszystkich wyścigach, a byli to: Kuba Litwin, Jan Kisiel, Rasmus Marthen, Krystian Korzeniowski i Maciej Dreszer.

0,057 s – tyle wynosiła najmniejsza różnica między zwycięzcą a drugim zawodnikiem w kwalifikacjach. O taki ułamek sekundy Mateusz Lisowski był szybszy od Janka Kisiela podczas czasówki na Red Bull Ringu.

Rekordowo blisko było także w drugim wyścigu na austriackim torze – pierwszego Macieja Steinhofa od drugiego Mateusza Lisowskiego dzieliło zaledwie 0,166 s.!

MU_VWCC_RB_Ring_wyscig2 (34)

Tory

POZNAŃ

Najlepsze okrążenie: Mateusz Lisowski – 1:45,085 s / 138,6 km/h
Średnia prędkość w wyścigu: 138,3 km/h
Najwyższa prędkość w wyścigu: 200,9 km/h
Maksymalne przeciążenie: 1,67 G

SLOVAKIA RING

Najlepsze okrążenie: Patrik Nemec – 2:23,331 s / 148,7 km/h
Średnia prędkość w wyścigu: 146,6 km/h
Najwyższa prędkość w wyścigu: 208,9 km/h
Maksymalne przeciążenie: 1,69 G

AUTOMOTODROM BRNO

Najlepsze okrążenie: Robertas Kupcikas – 2:20,008 s. / 138,9 km/h
Średnia prędkość w wyścigu: 136,7 km/h
Najwyższa prędkość w wyścigu: 197,8 km/h
Maksymalne przeciążenie: 1,69 G

LN_VWCC_RB_Ring_2013_DSC0907

RED BULL RING

Najlepsze okrążenie: Robertas Kupcikas – 1:58,564 s. / 131,4 s
Średnia prędkość w wyścigu: 127,6 km/h
Najwyższa prędkość w wyścigu: 188,9 km/h
Maksymalne przeciążenie: 1,33 G

HUNGARORING

Najlepsze okrążenie: Mateusz Lisowski – 2:03,067 s. / 128,2 s
Średnia prędkość w wyścigu: 126,5 km/h
Najwyższa prędkość w wyścigu: 191,1 km/h
Maksymalne przeciążenie: 1,70 G