Powrót po wakacyjnej przerwie

W ostatni weekend sierpnia Volkswagen Golf Cup powróci z wakacyjnej przerwy na czwartą tegoroczną rundę, która odbędzie się na niemieckim torze Sachsenring. Pucharowe Golfy przygotowane przez Volkswagen Racing Polska ponownie będą towarzyszyć zmaganiom niemieckiej serii wyścigowej ADAC GT Masters, przez co na trybunach należy spodziewać się tłumów kibiców.

news1

Obiekt w Saksonii jest sporą niewiadomą, gdyż w kalendarzu Volkswagen Golf Cup pojawia się po raz pierwszy, więc niektórzy zawodnicy nigdy nie mieli okazji na nim jeździć. Ich walkę z nieznaną nitką toru będzie można oglądać nie tylko na trybunach, ale także w Internecie za pośrednictwem live streamingu.

IV odsłona tegorocznego cyklu

24 kierowców reprezentujących barwy aż 10 krajów zawita w najbliższy weekend na usytuowany niedaleko Chemnitz tor Sachsenring. Szybka, a zarazem wymagająca pętla po raz pierwszy pojawia się w terminarzu pucharu, więc zawodnicy będą musieli dobrze przepracować treningi i jak najszybciej się jej nauczyć. O zwycięstwie lub porażce będzie decydowała więc szybkość odnajdywania się w nowych warunkach oraz wyczucie samochodu. Liderzy cyklu na pewno nadal będą w czołówce, jednak podczas tej rundy debiutantom będzie znacznie łatwiej zredukować stratę i sprawić niespodziankę.

Treningi, sesja kwalifikacyjna i wyścigi

Początek weekendu będzie podczas czwartej rundy Volkswagen Golf Cup bardzo ważny. Problemy w trakcie treningów na nieznanym torze znacznie bardziej przełożą się na wyścigi, zresztą każdy z zawodników na pewno będzie chciał rozprostować kości po długiej, trwającej prawie dwa miesiące przerwie.

Wyścigowy weekend Volkswagen Golf Cup rozpocznie w się w piątkowe popołudnie 28 sierpnia – samochody przygotowane przez ekipę Volkswagen Racing Polska zakończą zmagania tego dnia wyjeżdżając na tor o godz. 18:20. W sobotę odbędzie się drugi trening planowany na godz. 9:20, a jeszcze tego samego dnia 24 zawodników zmierzy się podczas sesji kwalifikacyjnej, którą przewidziano na godzinę 18:00. 30 minut później poznamy kolejność startową do obu wyścigów. Zgodnie z regulaminem, w przypadku ustawienia do pierwszego biegu decydujące są najlepsze czasy poszczególnych zawodników, zaś kolejność startową do drugiego wyścigu determinują drugie najlepsze czasy.

Niedziela będzie stała pod znakiem walki koło w koło. Pierwszy wyścig rozpocznie się punktualnie w samo południe, natomiast przed drugim biegiem zawodnicy ustawią się na polach startowych o godz. 17:10.

Na Sachsenringu kierowcom Volkswagen Golf Cup towarzyszyć będzie jedna z najpopularniejszych niemieckich serii – ADAC GT Masters. Ścigają się w niej najlepsze samochody GT, więc na torze zawsze jest wielu kibiców, którzy wsłuchują się w hipnotyzujący dźwięk wyczynowych silników.

Kibiców, którzy nie będą mogli odwiedzić toru Sachsenring zapraszamy do śledzenia rywalizacji w Volkswagen Golf Cup za pośrednictwem live streamingu. Transmisja na żywo będzie dostępna pod poniższym linkiem: https://volkswagengolfcup.pl/index.php/live-stream/

VWGC_Runda_4_LiveStream

Push – to – Pass

Tym, co ułatwi zawodnikom wyprzedzanie na niemieckim obiekcie i jednocześnie ubarwi rywalizację w czwartej rundzie Volkswagen Golf Cup będzie system Push – to – Pass. Jest to rozwiązanie zastosowane w pucharowych Golfach przygotowanych przez Volkswagen Racing Polska od początku istnienia pucharu. Podczas rundy na torze Sachsenring zawodnicy będą mogli zwiększyć moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM) 19 razy podczas jednego wyścigu. Za każdym razem system Push – to – Pass zwiększy moc auta na 10 sekund z tym, że kolejny „strzał” będzie można wykonać dopiero po upływie kolejnych 10 sekund. W przeszłości mogliśmy zaobserwować, że umiejętne wykorzystanie dodatkowej mocy może być kluczowe w walce o zwycięstwo. Liczba wyświetlana na bocznych szybach pucharowych samochodów pokazuje ile razy kierowca może jeszcze użyć 50-konnego „dopalacza”. Aktywację układu Push – to – Pass sygnalizuje także niebieska lampka umieszczona za przednią szybą każdego z Golfów GTI.

news2

Tajemnicza Saksonia

Podczas czwartej rundy Volkswagen Golf Cup przed zawodnikami będzie stało sporo wyzwań. Sachsenring nigdy nie gościł w kalendarzu pucharu, w dodatku, mimo jego bogatej historii, niezbyt często organizowane są na nim wyścigi, więc niewiele jest okazji do zapoznania się z konfiguracją zakrętów i ogromnymi różnicami poziomów.

Pierwszy wyścig na Sachsenringu zorganizowano już w 1927 roku, jednak wówczas pętla składała się z dróg publicznych okalających wioski niedaleko Chemnitz i gościła przede wszystkim wyścigi motocyklowe. Taki stan rzeczy utrzymał się aż do 1990 roku, kiedy to stwierdzono, że jazda po drogach jest zbyt niebezpieczna. Rozpoczęła się więc budowa stałego toru, a pierwszy wyścig odbył się na nim w 1996 roku. W kolejnych latach Sachsenring stał się areną zmagań Moto GP, DTM oraz Mistrzostw Świata FIA GT.

Volkswagen Golf Cup 2015 – 4. runda – harmonogram

Piątek, 28. sierpnia

18.20 – 18.50 – Trening 1

Sobota, 29. sierpnia

9.35 – 10.05 – Trening 2

18.00 – 18.30 – Sesja kwalifikacyjna

Niedziela, 30. sierpnia

12.00 – 12.30 – Wyścig 1

17.10 – 17.40 – Wyścig 2

Wypowiedzi przed IV rundą Volkswagen Golf Cup 2015 na torze Sachsenring:

Jeffrey Kruger: – W RPA mamy zimę i nie jest to okres wakacji, tak jak w Europie. Większość wolnego czasu spędziłem jednak na uniwersytecie, siłowni oraz wyścigowym symulatorze, który zbudowałem. Celem na drugą połowę sezonu będzie zdobycie jak największej liczby punktów. Konkurencja jest bardzo mocna i wielu kierowców może walczyć o czołową piątkę. O to jednak chodzi w sportach motorowych.

Marcin Jaros:Po wakacyjnej przerwie wracamy do rywalizacji w Volkswagen Golf Cup. Powrót na pewno nie będzie łatwy, zwłaszcza że będziemy rywalizować na torze, którego zupełnie nie znam. Możliwość treningów na Sachsenringu jest mocno ograniczona, więc niestety pierwsze okrążenia za kierownicą samochodu pokonamy tam dopiero w piątek. W trakcie wakacji startowałem w innej serii wyścigowej, a także zaliczyłem kilka treningów na kilku torach, dzięki czemu utrzymuję niezłą formę. Na pewno jednak trzeba będzie sprawdzić nowy tor na symulatorze lub pooglądać przejazdy zawodników innych serii wyścigowych.

Adam Rzepecki:Po wakacjach wracamy do walki w Volkswagen Golf Cup. Tym razem będziemy się ścigać na Sachsenringu, który jest nowością w kalendarzu. Nigdy nie jeździłem na tym torze, gdyż lokalne przepisy utrudniają możliwości treningów poza weekendami wyścigowymi. Na pewno nie będzie łatwo, jednak wiem, że większość zawodników jest w podobnej sytuacji. Sprawdzałem jednak obiekt na symulatorze, więc pierwsze okrążenia na pewno będą łatwiejsze. Podczas treningowych startów w trakcie wakacji całkiem nieźle mi szło i mam nadzieję, że uda się to przenieść na rywalizacje w pucharze.