Volkswagen Golf – Racing Edition : VW Golf Cup

Volkswagen Golf – Racing Edition

Das Velt 1000

silnik: czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany silnik benzynowy z zapłonem iskrowym, wielopunktowy wtrysk paliwa, intercooler, cztery zawory na cylinder, wyposażony w system Push – to – Pass pozwalający na czasowe zwiększenie mocy i momentu obrotowego.

pojemność skokowa: 1984 ccm

moc wyjściowa: 260 KM (310 KM z Push-to-Pass)

Push – to – Pass: kontrolowany elektronicznie, limitowany czas trwania i częstotliwości użycia, dodatkowa moc 50 KM

układ wydechowy: średnicy 75 mm

napęd: na przednie koła

skrzynia biegów: DSG, wbudowany dyferencjał o zwiększonym tarciu wewnętrznym, zmodyfikowane oprogramowanie, zmiana biegów manetkami przy kierownicy

zawieszenie przednie: kolumny McPherson, zmodyfikowane wahacze (uniballs)

zawieszenie tylne: wielowahaczowe (uniballs)

amortyzatory/sprężyny: amortyzatory Bilstein, regulacja dwudrożna, sprężyny/stabilizatory regulowane – Eibach

układ kierowniczy: przekładnia kierownicza ze wspomaganiem elektromechanicznym, zmodyfikowane drążki kierownicze i zwrotnice

układ hamulcowy: sportowy układ ABS

przedni: 6-tłokowe zaciski hamulcowe, tarcze wentylowane z pływającą tarczą mocującą (tzw. floating bell) o średnicy 362 mm – AP Racing

tylny: jednotłokowy, pływający zacisk hamulcowy, tarcza hamulcowa ɸ 272 mm

felgi: ATS DTC 8,5×18”

opony: Hankook 240/640 x18 (slick lub wet)

design-aero kit: poszerzone elementy nadwozia; błotniki, zderzaki, spoiler tylny
wnętrze: sportowa kierownica VW, fotel wyścigowy OMP, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, centralnie sterowany system gaśniczy OMP, klatka bezpieczeństwa (chromo-molibdenowa) Wiechers Sport – homologacja FIA, DMSB

telemetria: AIM- Memotec data logging system – pełna analiza i monitoring parametrów jazdy samochodu (odczyty czujników, GPS)


1_samochod_budowa_1_250

Daleko od serii

Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana przez Volkswagen Racing Polska we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport – działami koncernu zajmującymi się autami sportowymi. Samochód jest wyposażony w jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 260 KM. Smaku rywalizacji dodaje system Push-to-Pass, którego aktywacja na krótki czas zwiększa moc silnika o dodatkowe 50 KM.

 

 


2_silnik_TSI_250

Serce – sprawdzone i wzmocnione

Za bazę do konstrukcji pucharowego samochodu posłużył Volkswagen Golf GTI szóstej generacji ze specjalnej, jubileuszowej wersji – Edition 35 , wyposażony w sprawdzony silnik benzynowy 2.0 TSI. O ile jednak w przypadku samochodu „cywilnego” jednostka ta rozwija 235 KM, w wyścigowym modelu jej moc sięga nawet 310 KM.

 

 


DSG Barcelona 2008 /Das neue 7-Gang Doppelkupplungsgetriebe DSG von Volkswagen

 

DSG na usługach, czyli płynnie i szybko

Za zmianę biegów w pucharowych Golfach odpowiada dwusprzęgłowa skrzynia DSG o 6 przełożeniach. Co ciekawe, kierownica wraz z manetkami sterującymi skrzynią biegów są dokładnie takie same, jak w seryjnym modelu GTI.

 

 


ACH_0886_01_250

 

Czas stop

Podniesienie mocy i modyfikacje w układzie napędowym pucharowego Golfa naturalnie pociągnęły za sobą zmiany również w układzie hamulcowym samochodu.