Minimalne różnice w czołówce

25 stopni i bezchmurne niebo – w takich warunkach 22 wyścigowe Golfy GTI wyjechały na obie dzisiejsze sesje treningowe przed czwartą rundą Volkswagen Castrol Cup. Na torze w czeskim mieście Most dwukrotnie najszybszy był Maciek Steinhof. Sven Hannawald, startujący jako VIP, szybko zaaklimatyzował się na czeskim torze i w drugim treningu wykręcił 17. czas.

 Most FP 1

Autodrom Most to drugi, obok EuroSpeedway Lausitz, nowy tor w kalendarzu Volkswagen Castrol Cup. Niemniej jednak wielu doświadczonych zawodników miało już wcześniej okazję ścigać się i trenować na tym obiekcie.

W pierwszym, z dwóch 30-minutowych treningów, za najszybszym Maćkiem Steinhofem uplasowali się kolejno Krystian Korzeniowski (+0,026 s.), Jan Kisiel (+0,097 s.) oraz Robertas Kupcikas (+0,253 s.). Gosia Rdest, dla której jest to pierwsza wizyta na tym torze, zanotowała 12. czas sesji. Z kolei Jerzy Dudek swoje najszybsze okrążenie pokonał w ciągu 1:51,771 s., co było 14. rezultatem sesji.

Zgodnie z regulaminem pucharu, podczas drugiego treningu zawodnicy nie mogli już korzystać z systemu Push-to-Pass. Nie przeszkodziło to jednak Maćkowi Steinhofowi. Doświadczony krakowianin ponownie popisał się najlepszym czasem. Zaledwie 0,064 s. straty do Steinhofa miał Marcus Fluch. Trzecie miejsce należało do Kuby Litwina (+0,086 s.). Na nowym torze szybko odnalazł się także Jeffrey Kruger. Kierowca z Kapsztadu wykręcił czwarty czas. Znacznie lepiej poszło także Gosi Rdest, która zapisała na swoje konto siódmy wynik. Sven Hannawald (17. miejsce) tym razem był szybszy od Jerzego Dudka (20. miejsce).

Kwalifikacje do obu wyścigów rozpoczną się w sobotę o 10:00.

Wypowiedzi po sesjach treningowych

Most FP 3

Gosia Rdest: 

Tor jest bardzo fajny. Jest mocno specyficzny, ale podoba mi się. Wydaje się, że jest tutaj dużo prostych, ale to jednak nie są proste, tylko zakręty przechodzące z jednego w drugi. Nawierzchnia jest bardzo chropowata i mocno niszczy opony. Szczególnie ciekawy może być pierwszy zakręt. Jest parę miejsc, w których można popełnić błędy. Są też łuki, które można pojechać na dwa sposoby. Sądzę, że każdy kierowca znajdzie tutaj coś dla siebie.

Most FP 4

Sven Hannawald:

– Dobrze się czułem za kierownicą Golfa podczas moich pierwszych okrążeń w tym samochodzie. Jazda tym samochodem sprawiła mi sporo frajdy. Tor jest świetny, więc z niecierpliwością czekam na jutrzejsze kwalifikacje.

Most FP 2

Marcus Fluch:

– Już zdążyłem polubić ten tor. Oglądałem wcześniej onboardy z tego toru i spodziewałem się, że mi się tu spodoba. Nitka toru z wieloma zakrętami jest bardzo wymagająca. W pierwszej sesji chciałem po prostu poznać tor, a w drugiej postarałem się wykonać kilka dobrych, szybkich kółek i to się udało. Wśród moich konkurentów jest wielu zawodników, którzy doskonale znają Autodrom Most, więc jeśli uda mi się wbić do pierwszej piątki w kwalifikacjach, to będę zadowolony.